دکتر خروپف در تهران

خروپف یک اختلال خواب محسوب می شود که برای بسیاری عادی است. خیلی ها از خروپف کلافه می شوند و برخی آن را یک مشکل نمی دانند. اما نکته اینجاست که خروپف واقعا یک مشکل در سیستم تنفسی انسان است که باید رفع شود. دلیل آن را می توان انسداد مجاری تنفسی گفت اما زمانی این مشکل خطرآفرین است که بصورت مداوم در فرد بروز کند. برای همین می توانید به یک دکتر خروپف در تهران مراجعه کرده و از مشکل خروپف خود آگاهی یابید تا درمان شوید. در ادامه به معرفی خروپف و درمان آن توسط پزشک می پردازیم.

 

خروپف چیست؟

به صدایی که از اندام تنفسی انسان در خواب بیرون می آید، خروپف می گویند. خروپف یا خُرخُر کردن بخاطر انسداد مجرای تنفسی در هنگام خواب بوجود می آید و در مواردی که بصورت طولانی مدت اتفاق بیوفتد خطرناک است. این صدا نشان دهنده آن است که مشکلی در اندام تنفسی وجود دارد و باید رفع شود.

خروپف گاهی موقتی و گاهی طولانی مدت است. معمولا در زمان سرماخوردگی یا مصرف دارو ممکن است فرد در خواب خروپف کند. این عادی است و بعد از مصرف دارو یا دوره سرماخوردگی مشکل رفع می شود. اما در برخی موارد خرخر کردن تداوم دارد و معمولا از سن 40 به بعد در مردان شایع می شود. دلیل این امر شل شدن و افتادگی عضلات کام انسان است که عمل تنفس را در خواب با مشکل مواجه می کند. به همین خاطر بهتر است تا با روش های درمانی این مشکل را حل کنیم.

 

پزشک چطور خروپف را درمان می کند؟

معمولا پزشکان ابتدا به بررسی دلایل ایجاد خروپف در بیمار می پردازند. سپس مطابق با نتیجه بررسی، راه حلی پیشنهاد می دهند. راه حل های زیادی برای درمان خروپف وجود دارد که از جمله آن تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، استفاده از دیوایس دهانی یا استفاده از دستگاه CPAP است. توصیه پزشکان آن است که به هیچ عنوان سراغ جراحی نروید. روش جراحی در سال های اخیر نشان داده که نه تنها درمان گر نیست بلکه مشکل ساز نیز هست.

برای درمان خروپف بهتر از به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا با روش های ساده و کاربردی مشکل شما را حل کند. دکتر فریبا معینی پور متخصص درمان اختلالات خواب در تهران از بهترین پزشکان این حوزه است که در کلینیک خواب اورا اسلیپ به شما در درمان خروپف و سایر مشکلات خواب کمک می کند. این مرکز با پیشرفته ترین متد درمان اختلالات خواب می تواند براحتی مشکل شما را شناسایی کند و درمان نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.